Časopis TURIZAM
Godina 65 / 2017 / Broj 4 ISSN 0494-2639
Jorge Marques, Norberto Santos
Strategije razvoja za odredišta poslovnog turizma: studija slučaja u centralnoj regiji Portugala
Sažetak:
Svrha ovog rada je prezentirati rezultate istraživanja Delfi metodom o strateškoj važnosti poslovnog turizma u portu- galskoj Centralnoj regiji (područje koje obuhvaća gradove Coimbra, Aveiro i Viseu), gdje kvalificirana i raznovrsna turistička ponuda u kombinaciji s raznovrsnim mjestima i kvalitetnim smještajem može pridonijeti pružanju vrijed- nog turističkog doživljaja povezanog s organizacijom skupova. Ova studija omogućava razmatranje potencijala poslovnog turizma na područjima gdje ovaj oblik turizma nije uvijek prepoznat među lokalnim, regionalnim i nacionalnim turističkim tijelima. Ova manja urbana središta (u usporedbi s glavnim urbanim središtima Lisabonom i Portom), koja su međusobno relativno blizu, mogu imati strateške prednosti u zajedničkom nastupu s obzirom na to da se ta tri geografska područja međusobno nadopunjuju u integriranoj ponudi turističkih proizvoda, iskustava, usluga podrške i objekata. Primarni podaci prikupljeni su pomoću istraživanja Delfi metodom s ciljem utvrđivanja percepcije regionalnih turističkih sudionika o važnosti i potencijalu razvoja poslovnog turizma i strategijama koje bi trebalo provesti u tu svrhu. Rezultati pokazuju da sudionici prepoznaju poslovni turizam kao strateški proizvod koji bi trebalo razvijati te ukazuju na neke razvojne strategije u ovom području koje valja razmotriti.
Ključne riječi:
poslovni turizam; odredište; destinacijske menadžment organizacije; Delfi metoda; Portugal
Članci u ovom broju:
- Mjerenje kvalitete usluge u hotelijerstvu: vrijednost korisnički generiranog sadržaja (390-405)
- Lokalni vs. globalni brend: namjere ponašanja i lojalnost brendu restorana brze hrane (406-421)
- Utjecaj kvalitete destinacije na lojalnost turista: istraživanje otočne destinacije (422-435)
- Strategije razvoja za odredišta poslovnog turizma: studija slučaja u centralnoj regiji Portugala (436-448)
- Hotelski odjel domaćinstva iz perspektive glavnih domaćina i sobara: podcijenjeni odjel ili neprepoznate mogućnosti? (449-459)
- Kvaliteta brenda i međunarodna raširenost: brendirani globalni hotelski lanci (460-468)
- Tranzicija ponuđača krstarenja: istraživanje promjena korporativnih vrijednosti na primjeru istraživačkih krstarenja (469-485)
- Turističke staze i staze za rekreaciju na otvorenom: sustavni pregled literature (486-506)