Časopis TURIZAM
Godina 66 / 2018 / Broj 2 ISSN 0494-2639
Josef Zelenka, Jan Hruška
Načini i učinkovitost korištenja društvenih medija među aviokompanijama
Sažetak:
Istraživanje je motivirano sve većom važnosti društvenih medija u marketingu aviokompanija. Temeljno istraživačko pitanje bilo je utvrditi ulogu društvenih medija u marketingu najboljih svjetskih aviokompanija. Društveni mediji odabrani za analizu uključuju Facebook, YouTube, Twitter, Flickr, Instagram, Pinterest, Google+, LinkedIn i Sina Weibo. Kriteriji odabira društvenih medija uključivali su njihovu prirodu, stupanj korištenja u putovanjima i turizmu prema objavljenim istraživanjima, globalni poredak prema broju korisnika i dinamici njihova razvoja u protekle dvije godine.
Analiza se temeljila na javno dostupnim podacima objavljenim na mrežnim stranicama odabranih aviokompanija i njihovim službenim društvenim medijima. Grupe društvenih medija aviokompanija procijenjene su na temelju različitih kvantitativnih pokazatelja – ukupna ocjena gledatelja, broj doprinosa aviokompanija, broj odgovora pretplatnika, godina osnivanja grupe, međusobna povezanost grupa društvenih medija i odgovarajućih internetskih stranica aviokompanija. Procijenjen je njihov menadžment i sadržaj komunikacije u grupama društvenih medija. Najznačajniji rezultati, koji bi trebali biti potvrđeni reprezentativnijim uzorkom, uključuju činjenicu da sve odabrane aviokompanije upravljaju svojim grupama na Facebooku, YouTubeu, Twitteru, Instagramu i LinkedInu.
Ključne riječi:
društveni mediji; aviokompanije; YouTube; Facebook; Instagram; viralni marketing
Članci u ovom broju:
- Utjecaj percepcije voditelja o kvaliteti na poslovnu profitabilnost restorana: primjer slovenskih malih i srednjih poduzeća (115-129)
- Učinci zadovoljstva poslom i značenja posla na kreativnost zaposlenika: anketa među zaposlenicima izložbe EXPO 2016 (130-147)
- Percepcija lokalnih stanovnika o utjecaju turizma na području Kilimandžara: integracija teorije društvenih razmjena (148-160)
- Turizam – iz perspektive istraživanja i pokazivanja smjera održivog razvoja: slučaj rezervata biosfere (161-176)
- Osjećaj za mjesto: percepcije stalnog i privremenog stanovništva u Hrvatskoj (177-194)
- Vođenje tura u nacionalnom spomeniku Veliki Zimbabve (195-207)
- ECSI model visokog obrazovanja u turizmu: segmentacijska analiza na portugalskom slučaju (208-226)
- Načini i učinkovitost korištenja društvenih medija među aviokompanijama (227-238)
- Primjena komunikacijskih tehnologija u turističkoj industriji u Europskoj uniji (239-245)