Časopis TURIZAM
Godina 66 / 2018 / Broj 1 ISSN 0494-2639
Cheng T. P. Vincent
Amaterske nasuprot stručnih online recenzija: utjecaj na namjeru posjeta destinaciji
Sažetak:
Online recenzije danas su glavni izvor informacija za turiste kako bi smanjili percipirane rizike pri odabiru neopipljivih usluga. Online recenzije koje pišu različiti autori i koje se distribuiraju putem različitih platformi postale su neizostavan dio informacija za turiste. U ovoj studiji istražuju se relativni učinci amaterskih i stručnih online recenzija na namjeru turista da posjete novu destinaciju. Korišten je kompozitni model ponašanja koji uključuje sastavnice stavova i emocija kako bi usporedio utjecaj dvaju tipova recenzenata na namjeru ponašanja turista. Za objašnjenje različitih namjera posjeta turista destinaciji nakon čitanja različitih vrsta recenzija kao posredničke varijable korišteni su povjerenje i znatiželja. Od ispitanika se tražilo da pročitaju izvorne online recenzije o Macau koje su napisali amateri i stručni recenzenti te da ispune upitnik. Korištena je metoda faktorske analize s modelom strukturnih jednadžbi. Empirijski rezultati pokazali su da na namjeru turista za posjet destinaciji više utječu recenzije stručnjaka nego one koje su napisali amateri. Nadalje, povjerenje i znatiželja važne su posredničke varijable koje utječu na namjeru ponašanja turista. Ovi zaključci pružaju korisnu teorijsku podršku u vezi s preporukama destinacijskim menadžment organizacijama kako koristiti stručne recenzije da bi povećale namjeru turista za posjet atrakcijama u destinacijama.
Ključne riječi:
online recenzije; povjerenje; znatiželja; ponašanje turista; namjera posjeta; Macao Kina
Članci u ovom broju:
- Tko se tijekom odmora oslanja na mobilne sustave plaćanja? Segmentacijska analiza (6-18)
- Evaluacija identiteta brenda Bugarske kao turističke destinacije (19-33)
- Amaterske nasuprot stručnih online recenzija: utjecaj na namjeru posjeta destinaciji (34-50)
- Kvaliteta internetske komunikacije talijanskih turističkih luka (51-61)
- Uključivanje potrošača u digitalno doba: analiza službenih turističkih Facebook stranica u Indiji (62-75)
- Perspektive zelenog razvoja turizma - koncepti, politike, primjena (76-86)
- Putovanja prijateljima i rodbini potaknuta međunarodnim studentima: slučaj japanskih studenata u Australiji (87-101)
- Sekundarno stanovanje nasuprot rezidencijalnom turizmu: jaz u istraživanjim (102-105)