Časopis TURIZAM
Godina 66 / 2018 / Broj 3 ISSN 0494-2639
Santiago Rodriguez-Giron, Dominique Vanneste
Odrednice pristupa turističkih destinacija međunarodnom tržištu: slučaj južnog Ekvadora i Njemačke
Sažetak:
Cilj je mnogih destinacija pristupiti međunarodnom tržištu kako bi generirale prihode iz inozemstva, poticale inovacije i razvijale nova znanja. Ovaj rad istražuje odrednice – uvjete koji mogu predstavljati prepreke ili poticaje za pristup destinacija međunarodnom tržištu. Uspoređeni su različiti skupovi odrednica iz: 1) turističke literature o internacionalizaciji, 2) dviju opsežnih studija o izvoznom sektoru koje sadrže podatke prikupljane 48 godina i 3) empirijskog rada temeljenog na 30 primjera destinacija i emitivnih tržišta, uzimajući u obzir pristup organiziranim grupama Nijemaca u slučaju Cajasa u južnom Ekvadoru. Pokazalo se da je turistička literatura više fokusirana na specifične uvjete kao što su udaljenost ili mikroekonomski pokazatelji, dok se literatura o izvozu više bavi kompleksnim rangom uvjeta koji objašnjavaju odrednice. Zaključeno je da odrednice poput 'zajedničkih inicijativa', 'definiranja ciljnih tržišta' ili učinkovitih procesa imaju prioritetnu ulogu u turističkim destinacijama te da se literatura o izvozu, premda korisna, ne može izravno primijeniti u turizmu. Stoga su se trianguliranjem dodali i rezultati empirijskih studija kako bi se sastavio obuhvatan pregled 46 odrednica koje su specifične za pristup turističkih destinacija međunarodnom tržištu. Ovaj rad koristan je za donositelje odluka, tvrtke, javni sektor i obrazovanje.
Ključne riječi:
kategorije; odrednice; pristup međunarodnom tržištu; turističke destinacije; internacionalizacija turizma; južni Ekvador; Njemačka
Članci u ovom broju:
- Procjena ekološki osviještenog turizma: slučaj hrvatskih županija (258-272)
- Istraživanje etike diskursa za transformaciju turizma (273-284)
- Odrednice pristupa turističkih destinacija međunarodnom tržištu: slučaj južnog Ekvadora i Njemačke (285-303)
- Stavovi gostiju prema uvođenju robota u smještajnim objektima (304-319)
- Prepreke sudjelovanju lokalne zajednice u razvoju turizma: primjer indijske gorske savezne države Uttarakhand (320-334)
- Institucionalno usklađivanje organizacija za halal certifi ciranje kvalitete unutar halal turističke industrije: slučajevi Indonezije i Tajlanda (335-349)
- Četvrta industrijska revolucija: implikacije za hotele u Južnoafričkoj Republici i Keniji (350-354)