• Hrvatska turistička zajednica
    Institut za turizam

    Znanje u službi održivog razvoja Hrvatske

    Stručna, inovativna i praktična rješenja u službi turističkog razvoja

    Foto: Hrvatska turistička zajednica
  • Kapulica
    Institut za turizam

    Znanje u službi održivog razvoja Hrvatske

    Stručna, inovativna i praktična rješenja u službi turističkog razvoja

    Foto: Kapulica
  • Crosto
    Institut za turizam

    Znanje u službi održivog razvoja Hrvatske

    Stručna, inovativna i praktična rješenja u službi turističkog razvoja

    Foto: Crosto
  • Crosto
    Institut za turizam

    Znanje u službi održivog razvoja Hrvatske

    Stručna, inovativna i praktična rješenja u službi turističkog razvoja

    Foto: Crosto
  • Institut za turizam

    Znanje u službi održivog razvoja Hrvatske

    Stručna, inovativna i praktična rješenja u službi turističkog razvoja

    Foto:
  • Ivo pervan / hrvatska turistička zajednica
    Institut za turizam

    Znanje u službi održivog razvoja Hrvatske

    Stručna, inovativna i praktična rješenja u službi turističkog razvoja

    Foto: Ivo pervan / hrvatska turistička zajednica

Izdvajamo iz naših istraživanja

  • Prosječni dnevni izdaci turista

    U eurima prema županijama

    Izvor: TOMAS LJETO 2017

    Prosječni dnevni izdaci turista

    U eurima prema županijama

    Izvor: TOMAS LJETO 2017

    Najveće dnevne prosječne izdatke turista u eurima bilježi Dubravačko-neretvanska županija, zatim Splitsko-dalmatinska, Istarska koju slijedi Šibensko-kninska, nakon koje slijedi Primorsko-goranska, Zadarska te na koncu, Ličko-senjska županija.

  • Potrošnja u destinaciji

    Prosječna dnevna potrošnja po osobi

    Izvor: TOMAS LJETO 2017

    Potrošnja u destinaciji

    Prosječna dnevna potrošnja po osobi

    Izvor: TOMAS LJETO 2017

    Na smještaj (uključujući hranu u okviru smještaja) otpada najveći dio prosječne dnevne potrošnje po osobi u destinaciji (s gotovo 40 eura). Slijedi ju hrana i piće izvan objekta te kupnja, a na lokalni prijevoz, sport i rekreaciju, izlete, kulturu i zabavu te ostalo odlazi manje od 10 eura (za svaku kategoriju).

  • Zemlja stalnog boravka

    korisnika usluga u zdravstvenom turizmu

    Izvor: TOMAS ZDRAVSTVENI TURIZAM 2018.

    Zemlja stalnog boravka

    korisnika usluga u zdravstvenom turizmu

    Izvor: TOMAS ZDRAVSTVENI TURIZAM 2018.

    Korisnici wellness i medicinskih usluga pretežito su stranci te dolaze iz bližih tradicionalnih emitivnih turističkih tržišta dok su korisnici lječilišnih usluga pretežito domaći gosti.


    Wellness:

    Gosti wellnessa većinom su inozemni posjetitelji (82%). U strukturi emitivnih tržišta pojedinačno najvažnija tržišta su domaće tržište (18%), Njemačka (13%),  Slovenija (11%), Austrija (9%), Italija (7%) te Velika Britanija (5%).

    Lječilišni turizam:

    Korisnici lječilišnih usluga u najvećoj su mjeri domaći gosti (67%). Izdvajaju se i gosti iz Slovenije (7%) i Austrije (5%) te u manjoj mjeri i iz Italije (4%), Njemačke (3%) i BiH (3%).

    Medicinski turizam:

    Italija predstavlja najveće tržište za usluge medicinskog turizma (56%). Slijedi domaće tržište (27%), a također su primjetna i tržišta BiH (6%) i Slovenije (6%).

  • Izvori informacija

    (nautičari)

    Izvor: Tomas NAUTIKA 2017.

    Izvori informacija

    (nautičari)

    Izvor: Tomas NAUTIKA 2017.

    Internet je glavni izvor informacija nautičarima (38%), a potom prethodno iskustvo (31%) te preporuke rodbine i prijatelja (24%).

     

    Raste važnost Interneta (porast korištenja s 29% u 2012. godini na 38% u 2017. godini).

Izdvojeni projekti i istraživanja

Strateški marketinški plan turizma Slavonije s planom brediranja za razdoblje od 2019. do 2025.

Stavovi i potrošnja korisnika usluga zdravstvenog turizma u Hrvatskoj: TOMAS zdravstveni turizam 2018.

Stavovi i potrošnja nautičara u Hrvatskoj: TOMAS Nautika Jahting 2017.

Satelitski račun turizma za RH za 2016. godinu te izračun neizravnih i ukupnih učinaka turizma

CROSTO: razvoj, mjerenje I praćenje pokazatelja održivosti turizma na regionalnoj i lokalnoj razini

Pametne strategije za održivi turizam u živopisnim destinacijama s kulturnim turizmom

- S.LI.DES

Autentični turizam temeljen na lokalnoj kulturi

- LOCAL FLAVOURS

Ekoturizam u mediteranskim destinacijama: Od monitoringa do planiranja do promocije i potpore politikama

- DESTIMED PLUS