Foto: Ilustrativna fotografija računala

Projekti

Filtriraj

Konkurentska sposobnost hrvatskog turizma


Područje istraživnja : Strateško planiranje u turizmu

Voditelj projekta : Dr. sc. Neven Ivandić

Izvođač :

Razdoblje provedbe : 2005

Naručitelj :


Suradnici


Naziv projekta: Konkurentska sposobnost hrvatskog turizma

Naručitelj: Hrvatska gospodarska komora

Izvođač: Institut za turizam

Cilj projekta:
Konkurentska sposobnost hrvatskog turizma je projekt na kojem surađuju Hrvatska gospodarska komora i Institut za turizam još od 2003. godine slijedom zaključaka Hrvatskog turističkog foruma „Kvaliteta za Hrvatsku 2003“.Temeljna zadaća projekta je unapređenje informacijske osnovice za provođenje strateškog i operativnog menadžmeta na svim razinama odvijanja turističke aktivnosti.

Glavni ciljevi ovog dugogodišnjeg projekta su:

  • Uspostaviti kontinuirano i metodološki ujednačeno praćenje pokazatelja konkurentnosti u turizmu te njihove usporedbe s primjerima dobre prakse;
  • Omogućiti kontinuirano razvijanje metodologije i obuhvata analize konkurentnosti u turizmu;
  • Potaknuti podizanje razine razumijevanja i korištenja pokazatelja tržišne pozicije i faktora konkurentske sposobnosti u turizmu te
  • Osigurati diseminaciju rezultata istraživanja širem krugu zainteresiranih korisnika.

Polazeći od prioritetnih potreba sustavne analize ključnih obilježja hrvatskog turizma u kontekstu međunarodnog okruženja, tijekom ove faze projekta definirana je metodologija i osmišljen sustav praćenja konkurentske sposobnosti i konkurentskog ''benchmarking-a' hrvatskog turizma.

Primarna su tri područja istraživanja, odnosno rada:

  • Trendovi i globalna pozicija Hrvatske
  • Turistički proizvodi
  • Metodologija destinacijskog "benchmarkinga".

Sadržaj projekta:

Rezultati istraživanja, provedenih kvantitativnih i kvalitativnih analiza u okviru definirane metodologije te cjelokupnog rada na ovom kompleksnom projektu prezentirani su u nekoliko izvještaja:

  • Trendovi i globalna pozicija Hrvatske (3 izvještaja):
    • Tržišna pozicija Hrvatske
    • Trendovi – Kretanja
    • Trendovi – Proizvodi
  • Pojedini turistički proizvodi (5 izvještaja):
    • 'Sunce i more' (dva izvještaja)
    • Nautički turizam
    • Zdravstveni turizam
    • Ruralni turizam
  • Metodologija destinacijskog “benchmarking-a“
  • Svodna studija: Konkurentska sposobnost hrvatskog turizma.

Godina završetka: 2005.