Photo: Ilustrativna fotografija

Projects

KONKURENTSKA SPOSOBNOST HRVATSKOG TURIZMA: Potprojekt - Cjenovna konkurentnost organiziranih putovanja u 2006. godini


Research area : Strategic planning in tourism

Project manager : Ph.D. Neven Ivandić

Performer :

Implementation period : 2007

Client :


Contributors


Voditelj potprojekta: Blaženka Vrdoljak-Šalamon

Naručitelj: Hrvatska gospodarska komora

Izvođač: Institut za turizam

Cilj potprojekta:
Konkurentska sposobnost hrvatskog turizma je dugogodišnji projekt na kojem surađuju Hrvatska gospodarska komora i Institut za turizam još od 2003. godine slijedom zaključaka Hrvatskog turističkog foruma „Kvaliteta za Hrvatsku 2003“. Prva faza projekta je završena 2005. godine.

Druga faza projekta započeta je 2006. godine. nakon što je u okviru prve faze projekta provedena analiza kvantitativnih i kvalitativnih pokazatelja tržišne pozicije hrvatskog turističkog sektora odnosno njegovih proizvoda/klastera.

Ciljevi druge faze su:

  • Unaprijediti analizu i osigurati kontinuirano praćenje globalne tržišne pozicije hrvatskog turizma te
  • Razviti sustav destinacijskog benchmarkinga.

Cjenovna konkurentnost organiziranih putovanja u 2006. godini je jedan od potprojekata druge faze.

Cilj istraživanja je dobivanje pokazatelja preko kojih se mogu usporediti prosječne cijene određenih vrsta paket aranžmana na emitivnim tržištima Njemačke i Velike Britanije za konkurentske zemlje na Mediteranu i to za tipično razdoblje odmorišnih putovanja u Europi - lipanj-rujan.

Sadržaj potprojekta:
Istraživanje cjenovne konkurentnosti organiziranih putovanja provedeno je u okviru projekta „Konkurentska sposobnost hrvatskog turizma“ pri čemu su u fokusu dva emitivna tržišta: njemačko i britansko, te sve mediteranske zemlje kao receptivne turističke destinacije: Portugal, Španjolska, Francuska (mediteranska obala), Italija, Malta, Cipar, Tunis, Slovenija, Hrvatska, Crna Gora, Grčka i Turska. U analizu je uključena i ponuda za bugarske destinacije na Crnom moru, te egipatske na Crvenom moru. Kao osnovni izvor podataka korišteni su katalozi turoperatora koji postoje na emitivnim tržištima. U izvještaj su uključeni rezultati analize cijena na svim razinama - na razini konkurentskog kruga mediteranskih zemalja, na razini pojedine zemlje te na razini regija. Prosječne cijene paket aranžmana definirane su za svaki mjesec u razdoblju lipanj-rujan, zatim za različite kategorije hotela, trajanje aranžmana i vrstu prijevoza.

Godina završetka: 2007.