- Telišman-Košuta, N., Ivandić, N. (2019). Tourism and spatial identities: Policy implications. U: Tourism in the VUCA world: Towards the era of (ir)responsibility. Marković Vukadin, I., Čorak, S. (ur.). Zagreb. Institut za turizam, str. 22-27.
- Telišman-Košuta, N. (2017). Shaping Destination Identity: Challenges of Branding Croatia. U: Evolution of Destination Planning and Strategy: The Rise of Tourism in Croatia. Dwyer, L., Tomljenović, R., Čorak. S. (ur.), New York - London: Palgrave Macmillan, str. 67-77.
- Telišman-Košuta, N.; Ivandić, N. (2015). Analysing destination readiness for branding. U: Destination Marketing: An international perspective. Kozak, M.; Kozak, N. (ur.). New York: Routledge advances in tourism, str. 88-94.
- Telišman-Košuta, N., Ivandić, N., Kunst, I. (2015). From a Conflicted to a Collaborative Destination: A Case Study of Marketing and Management Challenges in Co-creating Wellbeing in Novalja, Croatia. U: Tourism engagement: co-creating well-being. Pesonen, J., Komppula, R. (ur.). Joensuu: Proceedings of the 6th Advances in Tourism Marketing Conference., str. 316-320.
- Ivandić, N., Kunst, I., Telišman-Košuta, N. (2015). Planiranje razvoja zdravstveno-turističkih destinacija: Primjer Kvarnera. U: Prvih 30 godina Zavoda za prostorno uređenje Primorsko-goranske županije. Črnjar, M. (ur.), Rijeka. Javna ustanova Zavod za prostorno uređenje Primorsko-goranske županije, str. 417-430.
- Ivandić, N., Kunst, Ivo; Telišman-Košuta, N. (2015). Konkurentnost hrvatskog turizma: Stanje, odrednice I aktivnosti unapređenja. U: Razvoj gospodarske konkurentnosti Republike Hrvatske kao članice EU. Kandžija, V. (ur.), Rijeka. Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 71-87.
- Ivandić, N., Telišman-Košuta, N. (2012). Criteria for planning sustainable tourism development zones in coastal regions: Case study of Croatia, U: Island Sustainability II. Favro, S., Brebbia, C.A: (ur.). Southampton. WIT Press, str. 81-92.
- Telišman-Košuta, N. (2011). Brendiranje turističke destinacije. U: Izazovi upravljanja turizmom; Čorak, S. (ur.), Zagreb: Institut za turizam, str. 57-68
- Ivandić, N., Telišman-Košuta, N., Čorak, S., Krešić, D. (2006). Ljetni odmorišni turizam. U: Hrvatski turizam – plavo, bijelo, zeleno. Čorak, S; Mikačić, V. (ur.). Zagreb. Institut za turizam, str. 1.-36.
- Telišman-Košuta, N., Ivandić, N. (2004). Strategic partnerships as a key competitive factor for SMEs: Case study of Croatia's small family hotels. U: The future of small and medium sized enterprises in tourism. Keller, P.; Bieger, T. (ur). St-Gallen: AIEST - International Association of Scientific Experts in Tourism, str. 219-233.
- Ivandić, N., Klarić, Z., Radnić, A., Telišman-Košuta, N. (1996). Tourism revitalization in Plitvice Lakes National Park in the transition period. Turizam. Vol. 44(11/12), str. 306-323.
- Telišman-Košuta, N. (1989). Tourism destination image. U: Tourism marketing and management handbook. Witt, S.F., Mountinho, L. (ur.), Prentice Hall, str. 557-561.
GOOGLE SCHOLAR
CROSBI (CROatian Scientific BIbliography)