Hrvatska - nova gastronomska ikona Europe. Strategija razvoja gastronomije, gourmeta I gastronomskog turizma Hrvatske s Akcijskim planom 2019.-2020.
Područje istraživnja : Strateško planiranje u turizmu
Voditelj projekta : Institut za razvoj i međunarodne odnose, Institut za turizam WYG savjetovanje,
Izvođač :
Razdoblje provedbe : 2019.
Naručitelj : Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta RH
Rast interesa za hranom i 'svime o hrani' odraz je u dubokih društvenih promjena kojima danas svjedočimo. Ulazak u doba 'ekonomije doživljaja' kada 'činiti i doživjeti' postaje jednako važno ili i važnije od 'imati' generira interes za kupovanjem iskustava, pri čemu hrana, kao kulturološka i iskustvena kategorija, postaje jedna od važnih točaka interesa. Razumijevajući činjenicu da gourmet ponuda u Hrvatskoj nije dovoljno razvijena, ali i da Hrvatska raspolaže tržišnim potencijalom za daljnji rast, projektom je u prvom koraku provedena analiza stanja Republike Hrvatske i utvrđivanje trendova najbolje prakse u području gourmet ponude na EU i globalnoj razini i potencijala RH. Temeljem zaključaka analize stanja, u drugom koraku projekta uspostavljen je strateški okvir i smjernice za definiranje gourmet destinacija u Republici Hrvatskoj i razvoj gourmet proizvoda po turističkim destinacijama uz uspostavu dvije pilot gourmet destinacije. Treći dio projekta bio je usmjeren na definiranje ključnih odrednica brendiranje gourmet destinacija i gourmet proizvoda i promocija RH kao gourmet turističke destinacije. Projekt je zaključen uspostavljanjem okvira za poticanje izvrsnosti u gourmet ponudi Republike Hrvatske te osiguranju informiranja i vidljivosti projekta.