Plan upravljanja kulturnom baštinom i komunikacijski plan za Tvrđavu sv. Nikole
Područje istraživnja : Strateško planiranje u turizmu
Izvođač :
Razdoblje provedbe : 2019.
Naručitelj : Javna ustanova za upravljanje zaštićenim područjima I drugim zaštićenim dijelovima prirode Šibensko-kninske županije - Priroda, Šibenik
Suradnici
Istraživači: Snježana Boranić Živoder, Renata Tomljenović
Projekt je provođen u tri etape. Nakon ocjene kulturnog dobra - njegovog stanja, značaja, vrijednosti i sagledavanja problema upravljanja, u drugoj je fazi osmišljena strategija (vizija, misija i područja intervencije) te, u trećoj, definiran akcijski plan. Izrada plana temeljena je na konzultativnom procesu s ključnim dionicima putem fokus grupa, dubinskih intervjua i anketnog istraživanja, a proces izrade nadgledalo je stručno povjerenstvo. Glavni cilj je održivo upravljanje tvrđavom i kontaktnom zonom, operacionaliziran kroz šest specifičnih ciljeva usmjerenih na izgradnju upravljačkih kapaciteta, zaštitu i unapređenje univerzalnih vrijednosti, razvoj sadžaja u konaktnoj zoni, održivo korištenje, unapređenje znanja o važnosti i vrijednosti tvrđave i umređavanje s ostalim UNESCO lokalitetima. Definiran je akcijski plan, način njegove provedbe, izvori financiranja i nadzor. Plan komunikacije obuhvatio je pozicioniranje tvrđave, identificirao ciljne skupine, komunikacijske konstante, promocijske materijale i komunikacijske mjere i aktivnosti. Izrađen je i tiskan sažetak plana upravljanja za informiranje javnosti.