Konkurentska sposobnost hrvatskog turizma
Research area : Strategic planning in tourism
Project manager : Ph.D. Neven Ivandić
Performer :
Implementation period : 2005
Client :
Naziv projekta: Konkurentska sposobnost hrvatskog turizma
Naručitelj: Hrvatska gospodarska komora
Izvođač: Institut za turizam
Cilj projekta:
Konkurentska sposobnost hrvatskog turizma je projekt na kojem surađuju Hrvatska gospodarska komora i Institut za turizam još od 2003. godine slijedom zaključaka Hrvatskog turističkog foruma „Kvaliteta za Hrvatsku 2003“.Temeljna zadaća projekta je unapređenje informacijske osnovice za provođenje strateškog i operativnog menadžmeta na svim razinama odvijanja turističke aktivnosti.
Glavni ciljevi ovog dugogodišnjeg projekta su:
- Uspostaviti kontinuirano i metodološki ujednačeno praćenje pokazatelja konkurentnosti u turizmu te njihove usporedbe s primjerima dobre prakse;
- Omogućiti kontinuirano razvijanje metodologije i obuhvata analize konkurentnosti u turizmu;
- Potaknuti podizanje razine razumijevanja i korištenja pokazatelja tržišne pozicije i faktora konkurentske sposobnosti u turizmu te
- Osigurati diseminaciju rezultata istraživanja širem krugu zainteresiranih korisnika.
Polazeći od prioritetnih potreba sustavne analize ključnih obilježja hrvatskog turizma u kontekstu međunarodnog okruženja, tijekom ove faze projekta definirana je metodologija i osmišljen sustav praćenja konkurentske sposobnosti i konkurentskog ''benchmarking-a' hrvatskog turizma.
Primarna su tri područja istraživanja, odnosno rada:
- Trendovi i globalna pozicija Hrvatske
- Turistički proizvodi
- Metodologija destinacijskog "benchmarkinga".
Sadržaj projekta:
Rezultati istraživanja, provedenih kvantitativnih i kvalitativnih analiza u okviru definirane metodologije te cjelokupnog rada na ovom kompleksnom projektu prezentirani su u nekoliko izvještaja:
- Trendovi i globalna pozicija Hrvatske (3 izvještaja):
- Tržišna pozicija Hrvatske
- Trendovi – Kretanja
- Trendovi – Proizvodi
- Pojedini turistički proizvodi (5 izvještaja):
- 'Sunce i more' (dva izvještaja)
- Nautički turizam
- Zdravstveni turizam
- Ruralni turizam
- Metodologija destinacijskog “benchmarking-a“
- Svodna studija: Konkurentska sposobnost hrvatskog turizma.
Godina završetka: 2005.